Sv: Övergångskoppel i Nordkorea
(UTJ | 2007-08-01 23:09)
Som ett svar på: Sv: Övergångskoppel på Malmbanan ? skrivet av BD den 01. aug 2007 19:08:56:
>>
>>>>>Dock är det ingen höjdskillnad
emellan kopplen på Malmbanan varför
fickan upptill på adaptern ska vara
lägre och i jämnhöjd med
koppelkrokens överkant.
>>>>Har man inte fått bort de där
AAR-kopplena? Man har ju återgått till
SA3 på alla nya fordon så jag trodde
att man också tog bort AAR-kopplen på
den fordon som hade dessa kvar. Det var
ju bara något enstaka IORE-lok och ett
mindre antal vagnar som från början
fick detta
>>>^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>>Enär koppel av AAR- och SA3-typ
slits genom den ständiga rörelsen upp
och ner kanske man vill fullslita
kopplen.
>>>I varje fall SA3-koppel repareras och
underhålls med
>>påläggssvetsning.
>>Er det ikke en overgangskobling mellem
Kinesiske og Russiske koblinger.
Alashankou???
>^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^
>Jo, och om du har Lok-Report 7/2007
finns ett Nordkoreanskt lok på omslaget
med en sådan här adapter påhängd
lokets SA3-koppel.
>Alaschankou är Kazakstans
gränsstation mot Kina och har ett
omfattande spårsystem med två
spårvidder.
Bruger Nordkorea AAR eller SA3? Har ikke
selv Lokreport.
Sv: Centralkoppel i Nordkorea - Carl-Erik Olsson - 2007-08-02 12:05