Sv: Övergångskoppel i Nordkorea

(UTJ | 2007-08-01 23:09)

Som ett svar på: Sv: Övergångskoppel på Malmbanan ? skrivet av BD den 01. aug 2007 19:08:56:

>>
>>>>>Dock är det ingen höjdskillnad emellan kopplen på Malmbanan varför fickan upptill på adaptern ska vara lägre och i jämnhöjd med koppelkrokens överkant.
>>>>Har man inte fått bort de där AAR-kopplena? Man har ju återgått till SA3 på alla nya fordon så jag trodde att man också tog bort AAR-kopplen på den fordon som hade dessa kvar. Det var ju bara något enstaka IORE-lok och ett mindre antal vagnar som från början fick detta
>>>^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>>Enär koppel av AAR- och SA3-typ slits genom den ständiga rörelsen upp och ner kanske man vill fullslita kopplen.
>>>I varje fall SA3-koppel repareras och underhålls med
>>påläggssvetsning.
>>Er det ikke en overgangskobling mellem Kinesiske og Russiske koblinger. Alashankou???
>^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^
>Jo, och om du har Lok-Report 7/2007 finns ett Nordkoreanskt lok på omslaget med en sådan här adapter påhängd lokets SA3-koppel.
>Alaschankou är Kazakstans gränsstation mot Kina och har ett omfattande spårsystem med två spårvidder.

Bruger Nordkorea AAR eller SA3? Har ikke selv Lokreport.


Sv: Centralkoppel i Nordkorea - Carl-Erik Olsson - 2007-08-02 12:05